سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پکیج چیست؟


در واقع یک پکیج سیستم گرمایشی است که هم آبگرمکن و هم موتورخانه را انجام می دهد. در گذشته مردم برای گرم کردن منازل خود از موتورخانه استفاده می کردند و این سیستم معایب زیادی داشت اما در پکیج گرمایشی دیگری این معایب اصلاح شد. هزینه زیاد، نیاز به مکان مجزا برای نصب و اشغال فضای زیاد از جمله معایب موتورخانه ها بود.

در واقع، با پکیج گرمایش رادیاتور؛ نیازی نیست آبگرمکن و محفظه موتور را جداگانه بخرید، پکیج ها تمام کارهای این دو سیستم را برای شما انجام می دهند. پاسخ دیگری به این سوال که پکیج چیست؟ این سیستم ها می توانند محفظه موتور و آبگرمکن خانه شما را از بین ببرند.

سیستم گرمایش پکیج چگونه کار می کند؟

در سیستم گرمایش پک آب سرد وارد پک شده و توسط مشعل گرم می شود. آب گرم شده از طریق پمپ ها به رادیاتورها یا سیستم های گرمایش از کف پمپ می شود. رادیاتورها یا لوله های گرمایش از کف گرما را به محیط منتقل می کنند و در نهایت به پکیج برمی گردند تا چرخه آب سرد تکرار شود.

پک سوخت چیست؟

در پاسخ به این سوال که سوخت پکیج چیست، بهتر است بدانید که پکیج نیز مانند سایر سیستم های گرمایشی از منبع سوخت برای گرم کردن آب استفاده می کند. پکیج های مدرن از برق و گاز برای گرم کردن آب استفاده می کنند. اگرچه این سیستم از دو نوع انرژی و سوخت استفاده می کند، اما نسبت به سایر سیستم های گرمایشی مانند بخاری، داکت اسپلیت، کولر گازی و ... کارایی کمتری دارد.

این مصرف کم به این معنی است که پکیج در مقایسه با استفاده بسیار کم مصرف می کند. از آنجایی که این سیستم ها آب گرم مصرفی شما و آب گرم ارسالی به بخاری ها و رادیاتورها برای گرم کردن محیط را تامین می کنند، پکیج ها به طور کلی بر اساس مصرف سوخت به سه نوع گاز، گازوئیل و برق تقسیم می شوند.
تعمیر پکیج خود را به نمایندگی تعمیرات ایران رادیاتور و تهران سرویس کاران بسپارید.

تفاوت پکیج و موتورخانه چیست؟

پکیج ها عملکرد حرارتی بالاتری نسبت به محفظه موتور دارند.

پکرها از نظر مصرف سوخت و انرژی نسبت به موتورخانه ها برتری دارند.

هزینه نصب و نگهداری پکیج کمتر از موتورخانه است

ساخت پکیج لوله رایگان، اما نه در موتورخانه.

هر بلوک ساختمانی به صورت جداگانه با بسته ها گرم می شود.

هزینه پکیج کمتر از موتورخانه است.

مزایا و معایب پکیج چیست؟

با توجه به مطالب ذکر شده می دانید که پلان چیست و برای مکان مورد نظر خود باید کدام پلن را انتخاب کنید. حال خوب است مزایا و معایب این سیستم ها را بدانیم. پکیج ها مزایای زیادی دارند که در این مقاله به 10 مورد از آنها می پردازیم.